Schrizofrenie očima lékaře a pacienta

schizofrenie psychiatrie Schizoidní porucha

Datum konání:
15. dubna 2015 17:00 až 15. dubna 2015 20:00
 Místo konání:
Ruská 87, 100 00 Prague, Czech Republic
 Cena:
Zdarma
 Registrace:
Není nutná
 Pořadatel:
3. lékařská fakulta
 Přednášející:
MUDr. Filip Španiel, Ph.D

prof. MUDr. Lucie Bankovská Motlová, Ph.D.

vyučuje psychiatrii a lékařskou psychologii na 3. lékařské fakultě Univerzity Karlovy. Předmětem jejího klinického i výzkumného zájmu jsou rodinné psychoedukační programy a další psychosociální intervence určené pacientům se schizofrenií, jejichž cílem je zlepšit prognózu. V současnosti se zabývá tématem destigmatizace duševně nemocných.

Na téma: Schizofrenie: Klinický obraz a terapie

Jak se schizofrenie projevuje? Umíme ji spolehlivě rozpoznat? Proč nemocní neužívají ordinované léky? Co může moderní psychiatrie nemocným se schizofrenií nabídnout? Přednáška přinese odpovědi nejen na tyto otázky.

Ing. Michaela Malá

Vystudovala v letech 1995 – 2001 na VUT obor geodézie, kartografie. Ve čtvrtém ročníku vysoké školy onemocněla mentální anorexií a posléze paranoidní schizofrenií. Od roku 2004 je v plném invalidním důchodě. V současné době studuje na FSS MU obor sociální práce a genderová studia. Z vlastní zkušenosti ví, že jen péče psychiatra a psychoterapeuta nestačí, že je potřeba zapojit i sociální pracovníky. Proto se rozhodla tento obor vystudovat a zapojit se do reformy péče o psychiatricky nemocné lidi.

Na téma: Jak se žije se schizofrenií?

Posluchače čeká přednáška o tom, jak se žije duševně nemocným lidem. Vlastní postřehy doplněné ukázkami z knihy Homo psychoticus. Postřehy kamarádů z tréninkové kavárny Café Práh v Brně. Autorka knihy se bude snažit posluchačům přiblížit životy lidí s diagnózou z okruhu schizofrenie. Každodenní boj o normalitu, život s příznaky psychózy, nutnost brát léky a v čem může pomoci psychoterapie?

MUDr. Filip Španiel, Ph.D.

Od svého nástupu do Psychiatrického centra Praha/Národního ústavu duševního zdraví, kde dnes působí, se věnuje léčbě pacientů se schizofrenií a podílí se na psychoedukačních programech pro nemocné s psychotickým onemocněním. Kromě psychosociální léčby u schizofrenie se věnuje základnímu výzkumu této nemoci, zejména s využitím zobrazovacích metod. Zároveň působí jako odborný asistent na 3. lékařské fakultě Univerzity Karlovy.

Na téma: Neurobiologie, aneb co se děje v mozku

Co víme po jednom století výzkumu o příčinách schizofrenního onemocnění? Zanechává v mozku nějakou stopu? Jsou neurovědy schopné vysvětlit vznik bizarních příznaků, které nemoci doprovází? Co nám nemoc říká o výsostně lidských kognitivních vlastnostech, jakými jsou prožívání jáství? A nakolik je záhada jménem schizofrenie dnes rozluštěná?

Kde se akce koná?

Je pro Vás akce zajímavá? Dejte o ní vědět přátelům.

Diskuse

0 příspěvků

Přidat nový příspěvek

Přidání nového příspěvku

Pokud se chcete zúčastnit diskuse, musíte se nejdříve přihlásit v horní části stránek. Pokud ještě nemáte svůj účet, můžete se registrovat.