Filtr

Když hudba léčí aneb Co dokáže muzikoterapie

Hudba dokáže navrátit do běžného života pacienty s poruchami učení, řeči nebo pohybu. Pomáhá ale i lidem, které trápí běžný stres, nespavost nebo úzkosti. Léčivých účinků hudby, tance i hry na hudební nástroje, jako je kytara či ukulele, se proto využívá v takzvané muzikoterapii. Celý článek »

19. ledna 2021 20:35 | Marek Nebesář stres úzkost

Příznaky lupénky se dají zmírnit. Vyzkoušejte i alternativní léčbu

Lupénka je autoimunitní choroba, která dokáže potrápit. Řadí se mezi chronická onemocnění, což znamená, že ji bohužel nejde zcela vyléčit. Důležité je zaměřit se především na zmírnění příznaků. Mezi novější alternativní léky patří i extrakty s vyšším obsahem kanabinoidů neboli CBD. Celý článek »

17. prosince 2020 11:42 | Marek Nebesář léčba

VZPoura úrazům: Již čtyři roky bojujeme proti dětským úrazům

Nikdo z nás si asi nedokáže představit, jaké to je být doživotně upoutaný na invalidní vozík. Jsou však mezi námi i tací, kteří nejen že se dokázali s tímto hendikepem zdárně vyrovnat, ale ještě se rozhodli udělat vše pro to, aby se druhým nestalo totéž, co jim. Celý článek »

27. listopadu 2019 12:01 | Adam Hazucha děti úrazy

Vánoce jako rizikový faktor

Vánoce se nazývají svátky klidu, míru a rodinné pohody. Tedy měly by takové být. Často ale nejsou. Právě na Vánoce a v předvánočním čase se lidé hádají, jsou nervózní a nejednou si sáhnou na život. Celý článek »

23. ledna 2018 10:01 | MUDr. Helena Kučerová stres vánoce

Kam sakra zmizel sýr, anebo přizpůsobme se změnám

Cíle, sny, touhy, překážky, zdolat, překonat, růst… Tím vším jsme dennodenně řízeni. Kdybychom neměli své mety, byli bychom ztraceni a neměli bychom k čemu směřovat. Jediné, co je však v životě jisté, jsou změny. Nebraňme se jim, nelpěme úzkostně na cílech – smiřme se s tím, že náš „sýr“ se ... Celý článek »

15. října 2017 23:03 | Pavlína Doležalová

„Zavřete je, až zčernaj, nebo je odsuňte někam na pustý Ostrov!“

Když jsem se na letní školu vězeňství přihlásila, nadávala jsem si, že sotva mi skončí zkouškové, zase budu sedět na zadku ve škole, místo co bych ležela v těch pařácích u vody - pěkně s drinkem. Ne, já se budu zabývat trestním právem, tématy jako je svoboda, lidská důstojnost nebo ... Celý článek »

22. srpna 2017 17:54 | Pavlína Doležalová penologie

Řekněte svému strachu Baf (…a táhni)!

Různé obavy jsou každodenní součástí našich životů. Strachujeme se, zda přijdeme včas do práce, jestli jsme udělali to či ono rozhodnutí správně, proč manžel přišel z práce později než obvykle. Je ale strach opravdu jen nepřítel, se kterým musíme válčit po zbytek života? Celý článek »

25. dubna 2017 22:42 | Pavlína Doležalová strach úzkost

Odhalte své silné stránky!

Účastnila jsem se mnoho přijímacích pohovorů, kde mě zaskočila otázka „Kdybyste měla vyjmenovat pět Vašich siných stránek, které by to byly?“ Hmm…Jako asi flexibilní…a dál…nevím. Je těžké umět se ocenit, natož doopravdy vystihnout a pojmenovat oblasti, ve kterých jsme diametrálně lepší a výkonnější než ostatní. Přesto jsou to kameny, na ... Celý článek »

3. dubna 2017 22:10 | Pavlína Doležalová seberozvoj motivace

Psychiatrie stále druhořadá?

Psychiatrii dělám čtyřicet let. Dalo by se očekávat, že společnost za tu dobu vyspěje a bude se na náš obor dívat jako na každou jinou lékařskou disciplínu. Ale chyba lávky. Psychiatrie a psychiatrický pacient je stále něco druhořadého. Jak dlouho ještě? Celý článek »